mandag 20. desember 2010

Frihet til å glitre

Det nærmer seg jul med stormskritt og tiden er kommet for å pynte juletreet. Dette er noe jeg har gledet meg veldig lenge til siden jeg samler på juletreornamenter. Jeg er så heldig at jeg bor i et borettslag hvor de selger de vakreste juletrær på parkeringsplassen. I år falt valget på er serbisk julegran som skal ha mye av de samme kvalitetene som edelgran, bare med slankere grener. Så da får vi håpe på at det ikke lider samme skjebne som fjorårets tre.
Denne vakre engelen i akrylplast ble kjøpt i fjor på Harrods i London. Det var det eneste jeg og kusinen min Sissel hadde råd til på det senteret. Så da har vi startet en tradisjon med obligatorisk handel av juletreornamenter på juleavdelingen på Harrods om man er i London.

Lille Leon sin dåpsskje har også havnet på juletreet, den fikk han av sine oldeforeldre og har inskripsjonen: "Du som metter liten fugl".

Dette var ornamentet som ble kjøpt på Harrods i år. om man rister kulen er det snø inni som fyker rundt. Neste år blir det mest sannsynlig København i stedenfor London så da håper jeg på å få fatt i noe Karen Blixens jul juleornamenter.


Slik ser treet ut i år, med norske flagg, englevinger og hjemmelagde snekrystaller og kremmerhus.



Disse kulene er veldig gamle, de har jeg fått av farmor da jeg var liten og de har visstnok tilhørt oldemor. Dette er skikkelige skjøre glasskuler som jeg er veldig redd for og av den grunn henger de alltid høyest i toppen av treet.
Klem Monica.




2 kommentarer:

  1. Du grønne glitrene :)) Kjempekos, Monica!

    SvarSlett
  2. Takk, takk! Ganske fornøyd i år:) Bortsett fra at treet ikke står rett, men det ses ikke på bildet.

    SvarSlett