søndag 24. oktober 2010

Frihet til å krysse av på ønskelisten


Jeg har lenge ønsket meg et stort hvitt spisebord, det å kunne invitere på middag hvor alle får plass rundt bordet er en liten hemmelig drøm jeg har hatt. Og endelig!! Bordet er på plass og jeg er så glad, så glad. Bordet er fra Ikea og heter Lyckhem, det står at det er plass til åtte rundt bordet, men jeg har klart å dekke til både ti og tolv uten problem. Da prinsen i huset fylte to år var det godt å kunne dekke opp på et skikkelig bord, vi er en ganske stor familie så måtte ha besøk to dager på rad så alle kunne få komme.

Til hverdags står bordet sammenslått med fire stoler rundt, pyntet med lysestaker og telysholdere. Jeg var så heldig å finne noen flotte kvister av lærk med kongler på en dag jeg gikk på tur som fungerer fint som borddekorasjon.

Med tiden drømmer jeg om å bytte ut stolene med et par hvite tolix-stoler og kanskje en fin hvit benk med lekre puter i.

2 kommentarer:

  1. Kjempefint bord du har fått deg, gleder meg til å komme ut til deg å kikke litt. Du har jo fått mye fint siden sist du.

    Ja, skjønner at du gruer deg til å fortelle onkel at du ikke vil ha grønn vegg lengre. Han slet litt med den ja..

    Ha en fin uke!

    Klem

    SvarSlett
  2. Tusen takk! Er super fornøyd:)
    Ja du får kikke litt rundt når dere kommer ut med Karina til helgen.
    Ja blir ikke lett å si det til han, men får bare søle litt på veggen når jeg maler listene sånn at jeg ikke har noe valg.
    klem

    SvarSlett