mandag 12. mars 2012

Frihet er et grønt håp.

Årets farge skal visstnok være grønn!!! Og da må jo jeg ha en ekstremt trendy stue fortiden siden den ene veggen i stuen min er jo nettopp knall grønn.


Den grønne veggen har vært en utfordring både å få til og til å dekorere.


Når jeg kjøpte leiligheten i 2009 var stuen nyoppusset fra før med en utrolig heslig gul papirtapet. Så den måtte dekkes med en gang. Først måtte jo veggene heftgrunnes med oljemaling siden tapeten var i papir så var det jo å male fondveggen. Jeg falt for fargen tuemose, husker ikke helt hvem som hadde den, men mulig Lady.


Så ble veggen malt med interiør maling, hele fire eller fem strøk for å få et jevnt og dekkende resultat. Men resultatet er jo ikke noe å si på for det ble jo kanon bra. Siden fargen er så dominerende er det ikke helt lett å finne bilder som passer, da blir det ofte til at veggen og bildet konkurrerer mot hver andre og det er ikke bra.


Så det går i hvitt her hos oss og det funker fint sammen med det grønne.

Det er grønn utfordring hos Mrs Hardy! Sleng dere med da vel!!

God Mandag 
klem Monica.

2 kommentarer:

  1. Så gøy med litt grønn og fargerik inspirasjon! :) Syns du har fått til alt det grønne, og dekoren, på en helt fortreffelig måte jeg. Flink du er :)
    Og takk for alle tips i ditt forrige innlegg også. Jeg skal f.eks ut og kjøpe egg hos kremmerhuset ;) Ønsker deg en skjønn uke og lykke til med eksamenslesing. klem

    SvarSlett
  2. Grønn rimer på skjønn ;))
    God helg, Monica :D
    Klem

    SvarSlett