onsdag 22. desember 2010

Frihet, et ønske om en god jul


I dag er det 22. desember, kanskje den travleste dagen før jul for mange. Da er det liksom siste frist for å handle inn de siste gavene og tilbehøret til julematen. Og i kveld... Ja da senker roen seg, man stryker de siste juledukene mens man nynner en julemelodi. I morgen er det lille- julaften en skikkelig kosedag hvor man sitter for det meste foran tv-skjermen, det blir ikke skikkelig jul hvis ikke man får med seg en julefilm og min favoritt er selvfølgelig " Love Actually ", tidenes mest romantiske film.
I vår familie har vi en veldig fin juletradisjon på den 22. desember. Da har mammas fetter bursdag og hvert eneste år så lenge jeg kan huske har han hatt feiring. Da samles slekt og venner siste gang før jul og utveksler gaver og julehilsner, det er dekket til koldtbord med mye god mat og drikke og julestemningen stiger flere hakk denne kvelden. Han har ikke den største leiligheten, men der det er hjerterom er det husrom så alle får plass, det ene året var det et helt sangkor inni stuen og sang for jubilanten- skikkelig koselig!
I dag er det også nissefest i barnehagen til småttn, det blir veldig koselig, men som sagt veldig travelt. Før det må jeg innom jobb for å levere julekort og hilse god jul og etter nissefest er det som sagt rett i bursdag og så tipper jeg det er noen venner som stikker innom i kveld med gaver eller julekort.
Det er rart med det, når man har det travelt får tiden lynvinger og flyr avsted og plutselig er det julaften.
Jeg oppfordrer alle til å senke skuldrene og puste dypt midt i julestresset, julen skal jo være mest kos så hold hodet kaldt.
Ha en fredelig jul alle sammen.

3 kommentarer:

  1. Håper dere har hatt en fin bursdagsfeiring!

    Alltid kjekt med familiebesøk, derfor gleder jeg meg til dere kommer neste uke.

    De hadde dessverre returnert de bladene de hadde igjen og det gjaldt for alle Narvesene. De hadde visst frister for når bladene skulle sendes tilbake, så det var jo dumt for meg.

    Ha en fin kveld, min venn!!

    Klem

    SvarSlett
  2. Ja bursdagen var kjempekos.
    Så dumt at du ikke fikk tak i det bladet da, men det kommer nok i salg igjen til neste jul. Men så er det jo bare å ta symaskinen med seg ut til meg vettu så kan vi prøve ut noen av oppskriftene.

    SvarSlett
  3. Et fint innlegg, Monica!
    Fylt med stemning :)
    Godt nyttår og takk for det gamle!
    Klemmeklem fra Milla

    SvarSlett