torsdag 16. desember 2010

frihet til å dyrke julestemningen

Det er ikke alltid at julestemningen kommer av seg selv, da må den rett og slett dyrkes. Og det er det jeg har gjort i det siste. En del av den prosessen er selvfølgelig pepperkakebaking. Den dagen jeg bakte ut pepperkakene bar jeg ut minianlegget på kjøkkenet og spilte alle mine julefavoritter på full guff, jeg nynnet med og snøen lavet ned i store mengder utenfor vinduet, helt herlig!!


Kakene ble pyntet med melis, sølvkuler og snefnugg, riktig så lekkert.


Så fikk jeg også endelig tatt i bruk den herlige pepperkakekrukken min, den fant jeg på fretex for en billig penge og jeg falt for den med en gang.





Så ville jeg bare vise stjernene som jeg har heklet på i det siste. De kan pryde et tre eller bare henge på en krok et sted. Akkurat disse her fikk kusinen min Sissel og hennes familie i førjulsgave fra meg og Leon.



Hva gjør dere for å skape julestemning? I morgen er det helg og en uke til jul, det nærmer seg med stormskritt. De siste julegavene blir nok handlet inn i morgen og da er det kun julevasken igjen. En riktig god helg til dere alle.
Klem Monica

3 kommentarer:

  1. Så fine pepperkakene dine ble da! Bare vent til når Leon skal være med på pyntingen, da blir de nok dekket med Nonstop...

    Og nok en gang, tusen takk for de fine stjernene! Blir så glad for hjemmelagde gaver.

    Kos dere masse i julen!

    Stor klem

    SvarSlett
  2. Ja, men det gjør ingenting for det smaker supergodt med nonstop på pepperkaker:)
    Bra du likte stjernene, hjemmelagede gaver er de beste for da gir man fra hjerte sitt:)

    Stor klem tilbake.

    SvarSlett
  3. Selvfølgelig kan du bestille et slik hjerte, alltid kjekt å høre at det man lager faler i smak..

    Håper at dere har en fin førjulstid!
    Her er husvasken utsatt, da all tid blir brukt sammen med symaskinen. Har fått helt diller på å lage ting til jul.

    Håper vi snakkes snart!

    Klem

    SvarSlett