tirsdag 5. april 2011

Frihet til å vaie i vinden.

Etter å ha sett mange andre bloggere gjøre det, så kastet jeg meg på vimpelsyingen jeg også. Jeg begynte på den for en god stund tilbake, men den ble lagt vekk til fordel for andre prosjekter. Men nå for litt siden ble arbeidet tatt opp igjen og fullført. Det var ikke bare, bare å sy en fire meter lang vipelrekke for den viklet seg inn i alt mulig på vei gjennom symaskinen, men den ble klar til slutt. Opprinnelig skulle den henge ute i vinterhagen, men vi fant ut at den passet fint inne i stuen også, i hverfall når det skulle feires bursdag i helgen.



Vimplene ble sydd i syv ulike stoffer fra ulike merker, bla Tilda og Laura Ashley. Deretter ble de festet mellom lilla bånd og så sydde jeg på turkise mini ponponger fra Tilda.





De pyntet opp den fargeglade stuen vår og henger der foreløpig enda, men de blir nok snart flyttet ut i vinterhagen hvor de opprinnelig skulle henge.

Den hvite kappen de henger på er fra Åhlens og koster 99 kr per lengde.

Ha en fin kveld.

Klem Monica.

2 kommentarer:

  1. Vimplene var kjempefine og de passet godt inn i stuen din, vennen! Du er så flink atte og du har gjort leiligheten din så fin og hjemmekoselig!

    God klem

    SvarSlett
  2. Takk, takk! Ble så inspirert av deg vettu, du har jo lagd så mange fine vimpler. Prøver så godt jeg kan å holde det kos i heimen, kjører litt min egen stil jeg med masse glade farger.

    God klem til deg og:)

    SvarSlett