mandag 21. juni 2010

Frihet til å lete frem skatter







På søndag var jeg på middag hos foreldrene mine, og som alltid går jeg aldri derfra tomhendt. Denne gangen var jeg så heldig å få med meg noen virkelig fine skatter. Jeg fikk med meg et antikk speil, det har hengt i et gammelt hus som besteforeldrene mine har arvet. Det bærer preg av naturlig slitasje som gir det et fint særpreg. Undres hvem som har kikket på seg selv i det? Kanskje en ung brud gjorde seg klar til den store dagen foran det en gang for lenge siden... Hvem vet? Noe annet fint jeg fikk med meg var duker, både heklet og broderte. Den ene gjorde seg spesielt fin under glassplaten på verandabordet.



Så til sist fikk jeg med et lite porselensfat med sukkerskål og fløtemugge på, som er i det mønsteret som jeg har begynt å samle på. Mønsteret heter stråmønster og er en kopi av blondemønsteret som er fra det kongelige danske porselen. Jeg er på utkikk etter mer i denne serien så hvis dere kommer over noe i dette mønsteret må dere gi meg en lyd.

2 kommentarer:

  1. Lekre ting du har funnet på skattejakten din!
    Jeg kommer gjerne ut og kidnapper det speilet tenker jeg...

    Stor klem

    SvarSlett
  2. Hehe! Å nei du, det er nok spikret godt fast i veggen!!

    SvarSlett