fredag 16. desember 2011

Frihet til å jule det til.

Ja nå begynner det å jule seg til her hos oss og. Det er vel så og si bare juletreet som mangler, det blir kjøpt i morgen. Det blir skikkelig kos, da tar vi med oss Leon og lillesøsteren til Remi når vi skal kjøpe det, og vi er så heldig at det står en juletreselger rett på parkeringsplassen utenfor blokkene her og han selger de vakreste juletrær man kan tenke seg.


En liten grantust er allerede kommet i hus, men den er ikke ekte, den er plast og jeg må nesten ha autentisk vare for å komme i rett stemning. Det er noe med lukten av gran som er så fantastisk deilig. Men er likevel veldig fornøyd med plasttreet mitt som jeg kjøpte på Styvis, det er lys i det og, men har ikke fått kjøpt batterier til. Tallene på adventslysene er byttet ut ja, tar bort alt det lilla når julen nærmer seg. De søte soppene er fra Søstrene Grene.



Den store flotte julestjernen fikk jeg av tante og onkel når de var på middag denne uken. Den er bare så utrolig flott og gjør stuen enda mer julete. X mas bokstavene kjøpte jeg i fjor på Clas Ohlson, syns de er skikkelig kule og de har forresten mye bra julepynt der.


Så er det jo obligatorisk med et brett på salongbordet med mye julestæsj på. Det lille treet er faktisk ekte, men lukter dessverre ingenting. Er veldig glad i etasjefatet fra kremmerhuset pyntet med kuler og lys for anledningen, lysene er fra ikea og går på batteri, super praktisk! Den fine lysposen har min kusine laget til meg.

Ja en uke til jul nå, håper å komme i skikkelig stemning snart. Har shoppet litt julegaver i dag og har bare en igjen. Hører på julemusikk 24/7, men kommer liksom ikke helt i stemning likevel. Håper sånn på snø, den snøen vi hadde har regnet vekk igjen og her i Bergen har temperaturene lagt på rundt 8 pluss grader i det siste!!

God Helg! Klem Monica.

2 kommentarer:

  1. Flinkeste jenten til å pynte og gjøre det koselig for seg og sine!
    God helg!

    Klem

    SvarSlett
  2. Så lekkert dandert på brettet :)
    Julestemningen er vanskelig å få tak i, siden klimaet er helt feil. I dag fikk jeg faktisk vårfornemmelse... Merkelig..
    Men Kåre har lovet hvit jul, så da må det jo bli sånn ;D hehehe

    Juleklem

    SvarSlett