fredag 10. september 2010

Frihet til å reise







Forrige torsdag reiste jeg på jentetur til London. Vi var syv spreke damer som var klar for shopping, mat og kultur. Turen var kjempe fin og jeg koste meg veldig i godt selskap. Jeg fikk shoppet litt (men gikk ikke helt amok med visaen) og spiste mye god mat med øl til hvert måltid utenom frokost.



Selvom jeg ikke kom hjem med så mye nytt i kofferten, er jeg veldig fornøyd med det jeg har kjøpt, her snakker vi kvalitet fremfor kvantitet. Men litt ble det, jeg nevner en kjole, ballerina crocs (som jeg har brukt hver dag siden jeg kom hjem), ulltopp med cardigan i lilla, et par vesker, litt smånips og litt leker til lille prinsen.



Blant smånipset jeg kjøpte er vel favoritten en liten del av en skuff kjøpt på Portobello Marked i Nothing Hill. Skuffen har opprinnelig vært i et avistrykkeri i Fleet street og har huset stempler og bokstaver til trykkingen. Den har en krok bakpå så den kan henges på veggen, jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal ha i den ennå siden den er som en liten settekasse, men muligens fingerbøll, trådsneller eller vakre små figurer. Kanskje dere ha noen tips til hva jeg kan putte i den??






Til alle dere som reiser til London anbefaler jeg å dra på nettopp Portobello Marked, der finner man mye fint og mye rart og annerledes. For de som liker vintage og antikk er dette rene paradiset, tror jeg kunne gått der i flere dager. Hvis dere er ute etter en litt roligere handleopplevelse enn Oxford Street, anbefaler jeg Westfield shoppingsenter i White City hvor de har alle de samme butikkene som i Oxford Street bare med litt mindre mennesker. Pluss at Westfield har verdens beste greske resturant- Real Greek.






God helg alle sammen.






Til

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar