fredag 6. mai 2011

Frihet til å gi ting ny mening.

Det har vært litt lite blogging i det siste og grunnen er at jeg har hatt et lite prosjekt pågang som har tatt litt mye av tiden min. Og gjett om jeg har strevd mye med dette her!! Det å ha møbler man ikke vet hvor man skal gjøre av og evt ikke syns så mye om er vel noe som mange jenter der ute kjenner seg igjen i. Vi hadde en svær tv- seksjon i fire deler fra IKEA som var for stor til stuen så den måtte rett og slett deles og brukes til ulike formål. De to store bokhyllene på sidene ble satt i boden og gjør sin nytte der. Selve tv-benken kunne vi bruke, men den skal males. Delen som bandt de to bokhyllene sammen over tven var en liten nøtt, men jeg følte meg snarlig inspirert! Ved å snu den på høykant, plassere den på fire bein og male den hvit(opprinnelig bøkefiner) ville den passe perfekt på badet.

Etter en hel haug strøk med maling er den endelig ferdig selvom den kunne vært både finere og bedre malt, men nå ville jeg bare få den på plass. Jeg malte den med maling ment for vinduer utendørs siden den skal stå på badet. Beina kjøpte jeg på IKEA, jeg brukte klar fugemasse over skruene og rundt platene som beina er festet til for å unngå svelling. De fine knaggene kjøpte jeg på skeidar og er prikken over i`en syns jeg.

2 kommentarer:

  1. Flinkejenten !!! Resultatet ble jo veldig bra og gjenbruk er tingen!!! Du har all grunn til å være fornøyd med deg selv!

    PS! Nå er endelig vinduene på kjøkkenet, Henning overrasket meg med å ta fatt på dette en kveld jeg var ute! Så nå er mor fornøyd!

    Ha en fin kveld og helg, vennen!

    klem

    SvarSlett
  2. Takk! Ja jeg er kjempefornøyd, og det kommer ikke så godt frem på bildene hvor fin den egentlig ble!!
    Så kjekt at vinduene på kjøkkenet er blitt malt da, da blir det jo så lyst og fint der! Nå er det jo bare å få lurt han til å male kjøkkendørene, hehe!

    God helg! Klem

    SvarSlett